GUCCI OG ESPORT
Gucci træder ind i esportens verden
Flere og flere brands og virksomheder træder ind i esportens verden. Store som små.
Årsagerne, grunde, formål og tankerne er mange forskellige, men den grundlæggende tanke med at træde ind i esportens verden er målgruppen af de unge.
De unge har traditionel været svære at komme i dialog med, hvorfor virksomheder igennem tiden har måtte bruge store summer for at vinde gunsten hos de unge. Det være sig om man har et produkt man vil sælge, en service ydelse eller slet og ret branding og imagepleje.
Med esporten er det lidt nemmere, og billigere, at snakke med de unge, fordi de unge ganske enkelt flokkes til esporten, enten med deltagelse eller som læsere/tilskuer/seer. De kommer helt af sig selv, og de er der i længere tid. Men skal således stadig bruge lidt krudt, men det er alt andet lige blevet nemmere med dialogen.
Hvor mange social media platforme allerede idag har indført, eller vil indfør, restriktioner for at målrette de unge i kampagner, så skaber esporten en reel mulighed for at snakke med de unge i en dialog der går begge veje. Det er en sjælden mulighed for ehvervslivet, at blive en del af den verden som de unge bevæger sig rundt i.
Også Gucci har nu set lyst, og Gucci Gaming Academy er en realitet.
Et initiativ som skal styrke unge esportstalenter og samtidig skabe et sundere spille- og konkurrencemiljø.
Udviklingsprogrammet er designet til at give støtte og forbedre færdigheder - gennem dedikerede coaching-sessions og teamworking-aktiviteter - og hjælpe den næste generation af esportstalenter med at håndter de mange mentale og fysiske problemer, der kan komme fra presset når man skal spille på topniveau.
FÅ DELTAGERE AF GANGEN
Fra FaceIT udvælger man få deltagere, som får plads i programmet. Kandidaterne udvælges ikke kun baseret på deres ingame-resultater på FaceIT, men også på et interview hvor man vil se på ting som evner til teamwork og tilgang til konfliktløsning.
Spillerne vil være en del af akademiet i op til et år, eller til hvis de inden et år bliver signet af en professionel organisation.
PROCESSEN
Inkluderer både professionel træning og dialog med psykologer med speciale i sport/esport. Også områder som spillerkontrakter og personlig branding vil blive inkluderet i forløbet for den enkelte deltagere.
Derudover vil gaming udstyr også blive stillet tilrådighed til deltagerne.
Du kan læse mere om initiativer på https://pro.faceit.com/gucci-gaming-academy/
ESPORT.DK OG VIRKSOMHEDER
Her på epsort.dk har vi også fokus på dansk erhvervsliv, som du kan læse mere om her
https://esport.dk/pages/for-virksomheder