Log ind Opret Bruger

REGLER CS16 5vs5

Counter-Strike 1.6 regler

§2 - Spillere

Det er kun tilladt at spille for én SLAP-tilmeldt klan. Dog er det tilladt at spille for forskellige klaner/hold, i forskellige spil.

 

For at spille eller deltage i SLAPs aktiviteter, hvad enten det er online eller fysiske aktiviteter påkræves en spillerregistrering på www.eSportsID.org

 

Denne grundlæggende registrering giver adgang til at kunne logge ind på slap.dk - hvor du kan blive bedt om indtastning af mere info.

 

Brug af uberettiget spiller i en SLAP kamp vil betyde umiddelbar ekskludering af den pågældende spiller og evt. også spillerens hold (se afsnit om cheat og konflikter).

 

Spillere skal under en SLAP kamp ALTID bære det tag og nick, som de er registrerede med på www.slap.dk

 

En spiller SKAL registreres med Steam ID, IP, civilt navn, fødselsår samt postnummer på www.slap.dk.  Disse informationer holdes strengt fortrolige og vil ikke blive benyttet af andre end SLAP og vores samarbejdspartnere. Primær, nuværende IP SKAL indtastes, og har spilleren en dynamisk IP skal dette også anføres. I skal ligeledes hver især indsætte link til jeres steam profil på slap.dk.

 

Det er HOLDETS og SPILLERENS eget ansvar at sørge for, at de ovennævnte informationer altid er opdaterede. Hvis spilleren flytter eller får en ny steam account, skal dette straks meddeles SLAP.

Undladelse af dette kan medføre, at brug af spilleren opfattes som brug af uberettiget spiller.

Spilleren skal selv registrere sig, hvorefter klanlederen kan koble de enkelte spillere til klanens profil på www.slap.dk. Et holds spillere skal have færdiggjort deres tilmelding og tilknytning til holdet inden sæsonen går i gang, alternativt følger en karantæne, som beskrevet herunder.

 

Vi vil envidere forbeholde os retten til at Team-nick ikke bliver ændret under afvikling af en given sæson. 
 

§2.1 - Spillere tilmeldt under sæsonen
Hvis en spiller bliver tilmeldt et hold midt i en sæson, får denne spiller automatisk 2 kampes karantæne, før spilleren kan deltage i en SLAP kamp.

 

I disse 2 kampe må spilleren IKKE bruges uden først at have fået dispensation for sin karantæne af en SLAP admin. Karantænen løber fra den dag, hvor spiller er registreret i SL og har accepteret sit holds invite til klanen.

 

Som udgangspunkt gives der IKKE dispensation til nye spillere, men der kan forekomme meget specielle situationer som admins vurdere fra sag til sag

 

Sæsonen er officielt startet når den første kamp i sæsonen bliver spillet.

 

Det vil sige at det ikke nødvendigvis er en af egne kampe, men derimod den først spillede kamp i hele ligaen, som er spillet efter den officielle dato for start på ligaen Det betyder at alle spillere kan tilføjes uden karantæne op til begyndelsen af første kamp.

Alle tilføjelser bliver logged med dato og tid.

 

§2.1.0 - Divisioner med flere hold fra samme klan.
Holdene må ikke spille andre kampe førend de indbyrdes kampe er spillet.

 

§2.1.1 - Pause og transfervindue
Så og såfremt der er indlagt pause i sæsonen, træder transfervinduet i kraft under selve pausen:

Der skal være minimum 3 spillere tilbage fra det oprindelige hold.

Det er kun tilladt at tilføje op til 3 nye spillere.

Transfervinduet tillader dette uden karantæne kampe.

For nye spiller udenfor transfervinduet, får alle nye den sædvanlige karantæne.
.


§2.2 - Turneringsstruktur:
Inden sæsonstart annonceres turneringsstrukturen. Strukturen vedtages på baggrund af antal tilmeldte hold. Der tilstræbes en 10 ugers sæson med indlagt pause, samt afsluttende finaler. 
 

§2.3 - Klaner der springer fra midt i sæsonen.
Hvis et hold af en eller anden grund hopper fra midt i en sæson, vil samtlige af deres kampe, både afviklede og ikke afviklede blive sat som tabt på forfite.
Undtagelsen sker såfremt det udgående hold har afviklet ALLE kampe.

 

§2.4 - Større annoncerede STEAM opdateringer
Såfremt at større annoncerede STEAM opdateringer der forårsager at kampe ikke kan gennemføres, bliver kampen pr. definition udsat. Det er op til holdene at finde ny dato snarest.

 

Før kampen:

 

§3 - 24 timers regel
Der er følgende krav til planlægningen af SLCW, hvor CL og/eller WA har ansvaret for følgende:

 

24 timer inden kampstart skal der på www.slap.dk/liga indtastes:

- Mapchoice

- Lineup

 

Begge hold kan indtaste bud på server. Har begge hold indtastet server, er det op til holdene selv at vælge den server der er bedst for begge hold.


Brud på denne regel vil det kunne medføre en straf i form af gult kort, tabt kamp. 
 

§3.1 - Ændring af lineup, map mv.
Lineup kan ændres frem til kampstart og SKAL ændres på kampsiden.

Det er naturligvis kun godkendte spillere der kan benyttes.

 

Der gives som udgangspunkt ALDRIG dispensation til karantæneramte spillere.

 

Maps kan kun ændres ved at oprette en ticket, dette gøres under den pågældende kamp. Det skal fremgå i kamptråden at begge hold er indforstået.

 

§3.2 - Kampflytning
Alle datoer samt tidspunkter, er kun vejledende. Det vil sige at man ikke er tvunget til at spille på dato, som systemet har sat den til.


Kan man ikke spille den dag, kampen er sat til, skal man SENEST 24 timer før kampstart, melde ud af kampen skal flyttes. Der skal samtidig foreslås en ny dato, så kampen kan blive rykket i systemet.


Det skal utvetydigt fremgå at man ikke kan spille kampen og ønsker den flyttet. Dette gøres under den pågældende kamp på www.slap.dk/liga


Følgende gælder alle kampe. Flytning af kampe skal ALTID ske via ticket systemet.

 

Datoen i kampkalenderen er gældende Når begge hold har bekræftet at de skal spille den dag.

Skal kampen spilles på et andet tidspunkt end kl. 20 skal dette aftales indbyrdes og der skal sendes en ticket om kampflytning.

 

Anmodninger om udskydelse af kampe der overholder 24 timers reglen vil altid blive efterfulgt, med mindre der er tale om sidste spilledag.


Hvis man selv har meldt klar til kamp, og ikke har fået respons fra modstanderne, vil det være hensigtsmæssigt for begge parter at I selv tager kontakt til modstanderne via www.slap.dk, for at få gang i dem. 
 

§3.3 - Antal af kampflytninger
Det er kun tilladt at bede om flytning af en given kamp én gang pr. hold.

 

§3.4 - Forfeit (FF)
Såfremt man selv har meldt klar til kamp, kan man hvis ikke modstanderen har reageret, kræve kampen på forfeit.


Forfeit kan gives, hvis man selv har været aktiv part i at forsøge at få aftalt og afviklet kampen. Det vil være op til hver enkelt divisionsadmin at afgøre disse forfeit kampe. 
 

§3.5 - Forfeitkampe.
En forfeitkamp er en kamp, hvor en af de to deltagende parter vælger eller tvinges til at afgive en kampen til modstanderen uden, at denne spilles. En sådan kamp indskrives som en 2-0 sejr til det hold, der afgives forfeit til.
En forfeit-kamp er gældende fra det øjeblik, enten en adminsitrator har skrevet resultatet ind på hjemmesiden, eller begge hold offentligt har tilkendegjort, at de er enige om resultatet.


Regler under selve kampen:

 

Der spilles på en 12 slots cw-server, da der skal være plads til HLTV og mulighed for en admin at kan joine en given kamp.

 

Der spilles efter MR15 regler - dvs. 2x15 runder pr. map. Der spilles til et hold har 16 runder på hvert map. Alle maps skal afgøres (man kan IKKE spille uafgjort)


Ved uafgjort når de 30 runder er spillet, spilles der overtime af 2x3 runder - ”mp_startmoney” 10000 - til en vinder er fundet.

Der spilles til et hold har 2 sejre på maksimalt 3 maps.

Hvert hold vælger et map. Det 3. map vælges af admin.


Der kan frit vælges mellem flg. maps:

* de_forge
* de_dust2 (drax)
* de_inferno
* de_nuke (drax)
* de_train (drax)
* de_tuscan

* de_mirage

* de_torn 
 

Bemærk at der SKAL anvendes drax versioner af Dust2, Nuke og Train!
Der udpeges en KAMPLEDER som står for kommunikationen med modstander holdet.
Der ALDRIG skrives noget negativt til modstanderen.

Hold den interne snak for jer selv og lad kun KAMPLEDEREN snakke/skrive med modstander.

Hold den interne snak for jer selv og lad kun KAMPLEDEREN snakke/skrive med modstander.

 

Vunden kamp: 2 point

Uafgjort: 1 point

Tabt kamp: 0 point

 

Ved pointlighed ved afslutningen af sæsonen sorteres der efter indbyrdes opgør, største positive map-difference i indbyrdes opgør og derefter største positive map-difference i alle kampe.

 

Ved pointlighed ved sæsonafslutning vil der senest en uge efter blive afholdt en finalekamp/dag.

 

§4.0 - Serverconfig.
Begge hold aftaler indbyrdes hvilken server der skal bruges

Kom på serveren i god tid og kontroller at alt er som det skal være - kontroller serveren inden kampen. Hvis der er ting som ikke er som de skal være, snak med serveradmin inden kampstart, få det fixet eller find en anden server.

 

§4.1 - Server settings:
Der skal anvendes en standard CW opsætning med følgende settings:

mp_autokick 0
mp_autocrosshair 0
mp_autoteambalance 0
mp_buytime 0.25
mp_consistency 1
mp_c4timer 35
mp_fadetoblack 0
mp_falldamage 1
mp_flashlight 1
mp_footsteps 1
mp_forcecamera 2
mp_forcechasecam 2
mp_freezetime 15
mp_friendlyfire 1
mp_hostagepenalty 0
mp_limitteams 0
mp_logecho 1
mp_logfile 1
mp_logmessages 1
mp_logdetail 3
mp_maxrounds 15
mp_playerid 0
mp_roundtime 1.75
mp_startmoney 800
mp_timelimit 0
mp_tkpunish 0
mp_winlimit 0

 

Freezetime på serveren skal være minimum 10 sek. og max 15 sek.


§4.2 - EAC:
SKAl være på alle SLAP kampe.

 

§4.3 - WWCL:
Må IKKE være på serveren under SLAP kampe.

 

§4.4 - LIVEBOT:
Livebot er tilladt, men den må ikke vise team-say. Såfremt der køres livebot, skal begge klaner have adgang til informationer der sendes fra kampen.

 

§4.5 - Anticheat, demo mm.
1. Der SKAL være HLTV på serveren
2. Der skal være EasyAnticheat (EAC) på serveren
3. Alle deltagere skal have EAC klienten kørende under kamp
4. Alle spillere SKAL optage ineye-demo af kampen.
5. HLTV-demo SKAL altid afleveres på forlangen til modstander og admins.
Ineye-demo SKAL afleveres på forlangen til modstander og admins i forbindelse med mistanke om cheat.
6. Admins kan altid og uden grund forlange ineye demoer udleveret

Demoer SKAL gemmes i minimum 2 uger.
Der kan maksimalt bedes om 2 ineye demoer i en given kamp, såfremt der ønskes flere skal dette aftales med admins.

 

§4.6 - Klient setting og scripting.
Som udgangspunkt skal man bruge en standard konfiguration og kun ændre på værdier som kan ændres inde fra CS menuen.

Det ER tilladt at ændre på gamma og brigthness. Alt andet som monolight, alphamin, lightgamma og texgamma osv. må der IKKE ændres på.

Det er ulovligt at binde flere funktioner til en knap

Der må dog bruges hjælpescripts. Ved hjælpescripts forstås scripts som hjælper spilleren til at lette de ting som han kan i forvejen, Såsom: Demo, Buyscripts, rateindstillinger - ALT andet betegnes som cheat. Herunder også AWP scripts som selv trækker pistol lige efter et skud med AWP.

 

§4.7 – Models og skins.
Der må IKKE spilles med andre models eller skins end dem som spillet er født med. Dette gælder både våben og spillere. Dog er high fps PLAYER-models, og CS:Z skins tilladt. Det betyder at f.eks. HLTV skins eller diverse skinpacks ikke er tilladt, uanset om dette vedrører spillerskins eller våbenskins, eller i øvrigt skins som medfører ændringer i forhold til spillets oprindelige udformning (f.eks. skins der gør baner lysere end de oprindeligt er lavet).

 

Det bemærkes i denne sammenhæng at tages man med nogle alternative filer, - uanset om dette er wave filer, wad filer eller lignende, vil man bryde reglerne som de er tænkt i SL, og dette vil kunne medføre umiddelbar ekskludering fra ligaen.

 

En SLAP admin kan til hver en tid hoppe ind i en kamp og kræve screendumps fra samtlige spillere. Screendumps skal så øjeblikkeligt sendes til SLAP admin. Hvis ikke screendumps sendes øjeblikkeligt kan SLAP admin påføre clanen en straf i form af mistede points.

 

§4.8 - 32-bit.
32bit er påkrævet i alle vore kampe - uanset om det er lan eller online.
Holdes dette ikke kan admins dømme forfeit til modstander eller omkamp.

 

§4.9 - Skjold
Der må ikke anvendes skjold i SLAP kampe

 

§5 - Jump Assist
Jump-assist eller brug af bunnyjump ved plantning af bombe er IKKE tilladt. Det skal ALTID være muligt for en CT at defuse på egen hånd uden brug af jump-assist eller bunnyjump.
Jump-assist er IKKE tilladt til udnyttelse af bugs/map fejl m.m.

 

§5.1 - Russerhop/duckjump
Russerhop er tilladt. Det er dog ikke tilladt at binde "duck" til mousewheel.

 

§5.2 - Generelle regler for maps.
Det er ikke tilladt at spotte under flyvende vægge og kasser. Eksempler på disse er:
væggen ved alley på de_train (Billede) eller kasserne ved de_inferno's bombsite A
Generelt gælder det at man ikke må befinde sig uden for mappet eller steder hvor man kan udnytte fejl i grafikken til at spotte modstanderen. Sidstnævnte er der et eksempel på fra de_dust2 og fra de_nuke.

 

§5.3 - Kill i console.
Det er under kamp ikke tilladt at skrive kill i konsolen, da det fjerner muligheden for at modstanderen kan opnå det fulde udbytte af runden.

 

§5.4 - Silent Bomb.
Silent bomb cheat/trick er ikke tilladt (eks. Bomben plantes så den ikke kan høres fx på dust2).

 

§5.5 - Silent defuse.
Det er ikke tilladt at benytte f.eks flashlight eller et slag med kniven til at bugge lyden ved defuse.

 

§5.6 - Granater.
Det er tilladt at kaste HE, FLASH og SMOKE over huse og mure, hvor dette er synligt muligt.

 

§5.7 - Flash og HE bug.
Det er ikke tilladt at udnytte flash og HE bugs. Såfremt en flash eller HE bug skønnes at have indflydelse på den pågældende runde, straffes dette ved fratrækkelse af runder fra slut resultatet.

 

§5.8 - Kampstart.
• Kampstart er når begge kampledere har sagt god for det. Hvert hold skal som minimum have 4 spillere klar.
• Kampen starter maksimalt 15 min efter det aftalte tidspunkt, medmindre holdene AFTALER andet indbyrdes.
• Udskydelse af kampen ved manglende spiller.
Hvis det ene hold mangler en spiller efter de 15 minutter er gået, spilles kampen med en spiller i undertal. (minimum 4 spillere)
• Map og team start.
Det står klanerne frit for at aftale hvilket map der startes på. Hvis ingen aftale kan opnås, startes der på det map server ejerne har valgt.
Holdne vælger start side på eget map.

Der skal ved map skifte være plads til en lille naturlig pause på max 4 min til at træde af på naturens vegne.

I Bo3 er 3. map ALTID det der er valgt af admin og dette knifes der om start side. Alle spillere forblive på samme niveau. Vinderen af knife-runden bestemmer hvilken side de ønsker at starte på.
Løber tiden ud inden en vinder er fundet, er det det hold hvor flest spillere er i live der vinder knife runden.
• Bo3 og overtime. MR3 og mp_startmoney 10000. Man bliver på det hold man er på, når den ordinære kamp slutter. Man skifter side efter de første 3 runder er spillet.

 

§5.9 - Klientnedbrud.
• Crasher en klient skal vedkommende hurtigst muligt genetablere forbindelse til severen. Holdet der mangler en spiller, kan vælge at pause kampen. Pause må kun ske imellem to runder.
• Der ventes maksimalt 5 minutter på en spiller, hvorefter spillet genoptages.
• En runde er slut når enten ”Counter-Terrorists win” eller ”Terrorists win” vises på skærmen.

 

§6 - High Ping Spillere.
Såfremt en spiller konsekvent pinger mere end 70 over en periode på mere end 10 minutter, kan modstander kræve at holdet bruger deres reserve. Dette omfatter ikke lagspikes, men alene konsekvent høj ping over længere periode. Kan reserve ikke findes, må holdet spille resten af kampen i undertal.

 

§6.1 - Udskiftning af spiller.
Den til kampen indtastede reserve må altid og uden tilladelse fra modstander og admin indskiftes.
Udskiftningen skal foregå i en pause periode og modstanderen skal informeres om udskiftningen, det er så reserven der færdig gør spillet.
Såfremt udskiftningen sker inden kampstart, vil den i linup udskiftet spiller overtage reservepladsen.

 

§6.2 - Server nedbrud.
• Inden 3. runde er afviklet
Crasher en server inden 3. runde er afviklet, startes kampen forfra.
• Efter 3. runde er afviklet
Crasher en server efter 3. runde er afviklet, fortsættes kampen med startmoney 6500.
Før 2. runde starter, efter kampen er genoptaget, skal startmoney være sat tilbage til 800.
• Serveren kommer ikke op igen
Kommer serveren ikke op igen, skal der enten findes en ny server - eller sendes ansøgning om at kampen bliver udskudt.

 

Regler efter kampen:
 

§7 Efter kamp.
Skal der på www.slap.dk/liga indtastes mapscore og referat indenfor 24-timer.

Et simpelt tak for kampen og map's endelige resultat.

 

Referatet skrives i SLAP for de andre holds skyld og for at skabe sammenhæng imellem holdene og mulighed for at følge med i hinandens sæsoner.
Der er ikke tale om nogen knaldroman men det er tilladt.

 

Et referat må aldrig indeholde beskyldninger om snyd, negativ omtale af modstanderen eller på anden vis henvisninger til handlinger, der er i konflikt med SLAPs regelsæt. Opstår sådanne problemer, håndteres det i samarbejde med en administrator og aldrig offentligt.

Der kan gives advarsel for brud på denne regel.

Copyright 2025 © Esport.dk