Log ind Opret Bruger
  • Forslag til ranking system søges

Det er planen at vi skal have en ranking af holdene på esport.dk baseret på resultaterne fra de selvsamme turneringer.

Ranking skal bruges til både at lave divisionsopdeling i turneringerne, matchmaking for holdene når de søger træningspartner og tildeling af hoveringsretten.

Rundt omkring når der rankes så bliver der set på et hav af forskelligt info. F.eks. FaceIT Elo, MM Rank osv.

Men spørgsmålet er præcis hvordan en dansk ranking skal se ud her på esport.dk ?

• elo er ikke altid den bedste måling holdmæssigt. men hvis i bruger det så burde vundne kampe over folk med en højere elo give flere point og hvis modstander er af betydeligt lavere elo så mindre point. og hvis i vil bruge diverse turneringer så kunne man måske se på niveau forskel der. Altså at metalligaen nok har højere niveau end firmacs eller noget.

• Vi oplever stadig, at niveauet svinger helt sindssygt. Det er meget nemmere på Faceit at finde en god kamp mod 5 randoms end på Oldboys. Det er tydeligt, at der bliver snydt med folks ranks herinde, og så længe der gør det, så kan man ikke få noget fornuftigt op at stå. Det kunne være fint med scoreboards, som alle hold kunne se. På den måde kan man blive benovet over dmg'eren, som pludselig fuldstændig smadrer ens hold i en kamp - på trods af, at ens eget hold består af to meget gode spillere, som nærmest ikke har en chance mod denne dmg'er. Det er det samme hver sæson.

Jeg ved ikke, hvordan I gør, når et hold har mange spillere. Men jeg håber, at back-up spillere/reserver tæller lige så meget med, når niveauet skal bestemmet for et hold, så man ikke bare kan melder fem lavt-rangerede spillere til, og reserverne - det er faceit lvl 10 og 9, som så spiller hver gang, da de andre fra hovedholdet ikke kan.

Private profiler på Steam bør udelukkes. Der skal generelt være meget bedre gennemsigtighed spiller til spiller. Det er vildt svært at tjekke ens modstander ud - ergo alt for nemt at snyde med ranks.

• Forslag: 1
    Det mest praktiske er helt klar at bruge faceit elo, som udgangspunkt, også have en elo sammenligning med MM-Ranks.

Sådan dem i Global Elite for eksempel tilsvare level 7 på faceit

Dette er meget godt for ligaer, hvor man gerne vil have flere divisioner.

Forslag: 3
    Vildt dog helt klart være bedre, at vi selv tildeler elo. For så styre vi det 100% også har vi ingen spillere som kan snyde.
    Dog er problemet med dette, at vi ikke ordenligt kan seed nye hold. Da nyere hold kunne være bedre end alle de andre.

Forslag 3: (Best imo)
    Jeg vi personligt bruge “forslag 1” for at sætte en grund elo for et hold, også konvertere den elo, til sidens egen elo system.

På den måde, hvis folk snyder, kan system regulere deres elo, sådan det passer med deres reelle skill-niveau.

Dette giver også muligheden for at vores ranking system er unik, og som er noget folk kan gå op i.

Dette er hvad jeg på nuværende ser som værende den bedste løsning. Selfølgelig udregn gennemsnitte af faceit-elo ud fra ALLE spillere på holdet. Bortset fra Coach da de ikke er spillere.

Husk at folk altid vil snyde, vi skal bare finde løsningen, hvor mindst mulige har chancen for det.

• Nu har vi kun spillet 2 division. Og der syntes jeg det har været meget tæt. Der vil næsten altid være 1-2 hold som falder lidt udenfor. Men sådan vil det jo altid være.
    Jeg kan kun sige det ud fra 2 divisionens opdeling.
    At der er et hold som taber de fleste kampe er jo ikke som sådan et problem. Man kan jo ikke forvente at divisionerne skal være så tætte, at man med en eller to kampe tilbage kan forvente, at alle har mulighed for at blive nr 1. Tænker heller ikke DBU har spurgt Sønderjyske om de syntes, at divisionerne har været retfærdigt opdelt..
    Taber man og rykker man ned må man som hold forsøge at styrke sig og komme en division op igen en sæson efter.
    Vi blev beskyldt for cheat af et hold fordi vi vandt over dem. Det er ikke en oldboys turnering værdig.
    Det var sågar så galt at 3 af spillerne leavede selvom der manglede 2-3 runder inden første side var overstået.
    Måske det ene hold i divisionen har sat deres egen ranks for høj? For jeg syntes resten af kampene var meget jævnbyrdige..

Så vores synspunkt er klart at 2 division har været godt inddelt.

You need to login or create an account to reply to this thread.
Copyright 2025 © Esport.dk