Log ind

Nulstil password?
Opret bruger

Turneringer

logo
  • Forside
  • Om eSport.dk
    • Generelt
    • Crew
  • eSport Guiden
  • Arkiv
  • Regler
    • CS:GO
    • CS:GO 1v1
    • CS:GO 2v2
    • LoL
    • Rocket League
    • CS:GO Rules & Guides - Deloitte
  • Kalender
  • FAQ
  • Statistik
  • Kontakt
  • Den Digitale Atlet

Regler - League of Legends

Generelt
Spiller og konto
Turnering
Kamp regler
Snyd
Straffe


Sidst opdateret: 21. november 2020

Generelt

Tilføjelse/ændringer i regler

§1 Turneringsledelsen og dets administratorer reserverer sig retten til at ændre enhver regel på ethvert givent tidspunkt under eller før turneringen, hvis det bliver nødvendigt.

§2 Reglerne som er beskrevet i vores regelsæt er til enhver tid gældende. Enhver tilføjelse eller ændring vil blive beskrevet i dette regelsæt og vil være gældende øjeblikkeligt. De enkelte hold skal holde sig opdateret løbende. Større ændringer vil blive annonceret.

Sager

§3 Når eSport.dk har meddelt de involverede parter at sagen betragtes som værende lukket, kan parterne offentligt tale om sagen. Indtil da, skal sagen og dens detaljer holdes i mellem de involverede parter og eSport.dk. Overholder man ikke dette, kan det have indflydelse på eSport.dk vurdering af sagens udfald. eSport.dk forholder sig retten til at komme med en offentlig udmelding vedrørende sager. 

§4 Turneringen vil fortsætte som planlagt under efterforskning og afklaring af sager. 

Brud på regelsæt

§5 Bryder man en af reglerne i dette regelsæt, vil man blive tildelt en straf. En straf for at bryde regelsættet kan inkludere men er ikke begrænset til listen under straffe sektion §47. Alle sager håndteres individuelt, og udmåling af straf vurderes også individuelt.

§6 eSport.dk forbeholder sig retten til at omstøde enhver afgørelse.

Klage

§7 Skulle der i løbet af en turnering opstå en sag hvor du eller dit hold er utilfreds med afgørelsen, kan du/I skrive en klage til en af nedenstående e-mails. Husk at angive hvad sagen drejer sig om, samt en begrundelse for hvorfor du/I ønsker at klage.

                Stk. 1 Klager ang. en afgørelses kan ske til klage@esport.dk

                Stk. 2 Klager ang. en admin kan ske til Turnering@esport.dk

Admin support

§8 Alt kontakt mellem spillere/hold og Turneringsadmin foregår på en specifik discord. Har du/I spørgsmål før, under eller efter turneringen, kan Turneringsadmin kontaktes på discord i tekst-kanalen #admin-support. I #admin-support kan du lave en ticket og få hjælp af en Turneringsadmin. Du kan connect til Discord.

                Stk. 1 Det er muligt at kontakte eSport.dk på Facebook, alt efter hvilken turnering du deltager i. Facebook support kan ikke bruges til kamp relateret henvendelser.

                                Esport.dk: https://www.facebook.com/eSportdk 

Refundering

§9 Refundering vil finde sted hvis turneringen ikke er gået i gang. Et hold har ret til refundering i tilmeldingsperioden. tilmeldingsperioden vil være oplyst for den pågældende turnering i tilmeldings nyheden.

                Stk. 1 Ved en diskvalifikation/udelukkelse vil det ikke være muligt at få en refundering.


Spiller og konto

Definering af Main spillere, stand-ins og coach

§10 På et hold skal der være minimum 5 spillere tilknyttet for at kunne deltage. Det maksimale antal spillere der må være på holdet, er 9 spillere. En coach er ikke inkluderet i de 9 spillere, og med en coach kan der i alt være 10 personer tilknyttet et hold hvor 9 af dem er spillere og 1 er coach. 

§11 En ”Main spiller” er defineret som Player-1 til og med Player-5 på toornament. En ”Stand-in” eller ”reserve” er defineret som Player-6 til og med Player-9 på Toornament. 

§12 Coach skal oplyses under holdets informationer på Toornament med samme informationer som hvis han var en spiller.

Deltagelse

§13 For at et hold kan deltage i eSport.dk’s turneringer skal følgende overholdes men ikke begrænset til resten af regelsættet:

                Stk. 1 Holdet skal være godkendt af en Turneringsadmin.

                Stk. 2 Holdets Main-lineup skal bestå af minimum 3 danske statsborgere.

                Stk. 3 Skolensnavn skal indgå i holdnavnet

§14 Det er ikke tilladt at være tilknyttet mere end ét hold i den pågældende turneringen. Dette gælder for både spillere og coaches. 

                Stk. 1 Coach kan søge om tilladelse at være coach for mere end 1 hold hos Turnerings administrator. eSport.dk kan dog ikke garanter holdenes placering i forhold til om de vil møde hinanden.

§15 Det er ikke tilladt at spille på en account du ikke selv ejer.

§16 Alle navne og holdnavne må ikke være stødende, diskriminerende eller nedgørende før og under turneringen. Derudover skal holde navnet indeholde skolens navn.

§17 Udskiftninger i holdopstillingen er tilladt indtil tilmeldingen for den pågældende turnering lukker.

Deltagelse for Coach

§18A Coach kan søge om tilladelse til at spille som stand-in for en pågældende kamp, hvis det ikke er muligt at finde en stand-in, eller de allerede tilføjet stand-ins ikke kan spille. Tilladelsen søges discord server. 

                Stk. 1 Hvis en person er coach for flere hold er det ikke muligt at søge om at være stand-in for en pågældende kamp. 

§18B Personen der udfylder en coach plads vil til hver en tid kunne være tilføjet som både coach og spiller for et hold på samme tid, altså en coach kan agere som spillende træner såfremt det fremgår på turneringens Toornament side.

                Stk. 1 En coach kan ikke være tilføjet som spiller hvis personen står som coach for to eller flere hold.

Turnering

Opførsel

§19 Når du deltager i turneringer afholdt af eSport.dk, forventer vi, at alle deltagere udviser god sportsånd. Verbalt misbrug under eller uden for kampen tolereres ikke. Dårlig opførsel over for administratorerne før, under eller efter turneringen tolereres ikke.

§20 Kampe tabt med vilje kan anses som “Matchfixing”.

§21 Ethvert forsøg på at ødelægge turnering vil resultere i en straf.

Discord server

§22 Alle hold skal som minimum have 1 aktiv kontaktperson på den pågældende turnerings discord server, som kan tjekke henvendelser for andre hold og meddelelser fra admins dagligt. Hvis det ikke er muligt for kontaktpersonen at være aktiv i en periode, skal holdet finde en stedfortræder. 

                Stk. 1 Henvendelser fra Turneringsadmins vil ske gennem tickets i den pågældende turnerings discord server.

Transfervindue

§23 Transfervinduet bliver sat i en given periode under en turnering. Datoerne for transfervinduet vil kunne ses i tilmeldings nyheden for den pågældende turnering. I transfervinduet er det muligt at fjerne, bytte rundt eller udskifte spillere og coach. Transfervinduets periode er det eneste tidspunkt et hold kan få fjernet, bytte rundt og udskifte spillere og coach. 

                Stk. 1 Det er kun tilladt at fjerne/udskifte to spillere fra Main-lineup. 

                Stk. 2 Tilføjelse af spillere eller coach er ikke begrænset af transfervinduet, kun begrænset til antallet af spillere og coach der kan være på holdet i henhold til §10.

                Stk. 3 Hvis der ønskes at skifte en coach ud under en turnering uden for transfervinduet vil den pågældende coach ikke kunne indgå som stand-in i resten af turneringen. 

Tilføjelse af stand-ins/coach

§24 Tilføjelse af stand-in eller coach skal gøres senest 24 timer før kampstart. Et hold kan tilføje stand-ins indtil deres hold er fyldt op, se  §10 og §11. Der laves en ticket på den pågældende turnerings discord server, hvor følgende oplysninger på spilleren(e) eller coach oplyses:

   Holdnavn:
   Spillerens Summoner Name:
   Spillerens Email:
   Spillerens Fulde Navn:

                Stk. 1 Turneringsadmins kan tilføje stand-ins eller coach efter de 24 timer, men er ikke forpligtet til at skulle gøre det inden kampstart. 

                Stk. 2 Spilleren der skal tilføjes skal gå på skolen holdet repræsenterer. 

                Stk. 3 Turneringsadmins har ret til at afvise en spiller for at blive tilføjet, hvis Turneringsadmins vurderer at spillerens niveau er for høj i forhold til resten af holdene.

Flytning af kampe

§25 Flytning af kampe sker ved at kontakte modstanderholdet senest 48 timer før kampstart. Kampen skal være spillet inden for samme uge. 

                Stk. 1 Kan parterne ikke blive enige om en ny tid for deres kamp, skal en admin kontaktes omgående for at hjælpe med at finde en ny dag for kampen. Kan der stadig ikke findes en løsning vil kampen som udgangspunkt blive sat til reserve dagen.

                Stk. 2 Hvis holdene er blevet enige om en dato kampen skal flyttes til indenfor den pågældende turnerings kampdage, skal admin kontaktes på discord.

                

                Stk. 3 kampe kan rykkes til alle ugens dage mellem kl. 18:00 til kl. 21:00. 

                Stk 4. skal der oplyses om flytning af kampen i tekst kanalen for grupper eller gennem en PM til deres kontaktperson på discord serveren.

Tiebreaker

§26 Hvis to eller flere hold har samme antal point i gruppen eller divisionen, vil de pågældendes placering blive afgjort efter følgende tiebreakers:

Games forskel i indbyrdes opgør 
Games forskel overall
Flest win/draw/lose overall

Forfeits

§27 Forfeit er når et hold melder til et andet hold de ikke kan stille hold eller opgiver kampen. Når et hold forfeit skal det meldes til Turnerings administratorer på den pågældende discord server. 

                Stk. 1 Indskrivelse af forfeits vil blive gjort af Turnerings admin.

                Stk. 2 På hvert map som holdet kunne have vundet vil der blive indskrevet W-L og sat som forfeit på toornament.

                Stk. 3 Ved et forfeit, vil det hold som har forfeit få indskrevet -1 point på toornament.

                Stk. 4 Når et hold har opgivet 3 kampe i alt i løbet af turneringen vil holdet blive diskvalificeret og udelukket.

Walkover 

§28 Walkover er når et hold udebliver for kampen, og ikke har meldt noget til modstanderholdet eller Turneringens administrator. Et hold kan søge om walkover 15 min. efter kampstart hvis modstanderholdet ikke er i lobbyen. Walkover skal indskrives af en admin.

                Stk. 1 Indskrivelse af walkover vil blive gjort af Turnerings admin.

                Stk. 2 På hvert map som holdet kunne have vundet vil der blive indskrevet W-L og sat som walkover på toornament.

                Stk. 3 Ved et walkover, vil det hold som har walkover få indskrevet -1 point på toornament.

                Stk. 4 Når et hold er udeblevet 2 kampe i træk vil holdet blive diskvalificeret og udelukket.

Streaming

§29A Det er tilladt at stream kampe der bliver spillet i vores turneringer som spectator i lobbyen med eller uden caster, hvis det er blevet godkendt af en turneringsadmin. Der skal søges om tilladelse hos eSport.dk på den pågældende turnerings discord. 

                Stk. 1 Ved streaming af en kamp med castere, skal opførelsen være anstændigt og det verbale sprogbrug skal være neutralt.

                Stk. 2 Streaming af kampe via POV skal der ikke søges tilladelse til, men er på eget ansvar hvad angår stream sniping.

                Stk. 3 Det er ikke tilladt at streame en kamp fra hverken eget POV, Point of view, eller som spectator i lobbyen når eSport.dk streamer kampen.

§29B eSport.dk’s live produktioner er accepteret ved deltagelse i vores turneringer og der kan derfor ikke frasiges streaming af eSport.dk. Stream kampe bliver udpeget af eSport.dk’s Turneringsadmin, som bestemmer server og sætter kampen i gang. 

                Stk. 1 Det er ikke tilladt at forsøge at forhindre eller på anden måde ødelægge live produktionen.

                Stk. 2 Begge hold skal være klar på serveren til at spille kampen minimum 10 minutter før kampstart. 

                Stk. 3 Begge hold skal have veto min. 10 før kampstart.

Kamp regler

Kampstart

§30 Tidspunkt for kampstart er det tidspunkt som står opgivet på Toornament.

§31 Er det ikke er muligt at få femte mand ind på serveren i tide, er det tilladt at starte kampen med 4 mand (4 mod 5).

Chat

§32 All chat på serveren skal holdes til et minimum under kampen. At chatten skal holdes til et minimum indebære at chatten kun bruges til at give relevant information til modstanderholdet. Relevant information kan være ved tekniske problemer, hvad det drejer sig om.

Spillere

§33 Alle spillere der repræsenterer holdet under kampen, skal stå på Toornament siden for den pågældende turnering. 

§34 En spillers tilmeldte Summoner Name skal til enhver tid være identisk med det Summoner Name spilleren bruger ingame.

§35 Det er ikke tilladt, at disconnect fra spillet med vilje

Spectator

§36 Som udgangspunkt kan alle spectate en kamp. Hvis det ene hold ikke ønsker dette, kan admin kontaktes via Discord

Kamp format

§37 Kampe spilles 5 mod 5.
§38 Kampe spilles på Summoner’s Rift.
§39 Alle Kampe spilles som Best of 3 (BO3)
§40 Kampe spilles med tournament code, hvis det ikke virker skal en admin kontaktes.
§41 Holdet øverst i en bracket, skal starte ud som med at vælge side.

Pause

§41 Det er kun tilladt at pause kampen ved tekniske problemer i non-fight situationer, der skal skrives i chatten hvorfor der tages en pause, som skal være grundet med et teknisk problem.
stk. 1 Der må maksimalt pauses i 15 min. per hold.
§42 Når et hold pauser skal der tages screenshot med pause + timestamps, som skal gemmes indtil sæsonen er slut.
§43 I tilfælde af tekniske problemer kan begge hold søge om remake hos admins inden first blood eller før spillets ur viser 5:00. For at dette kan træde i kraft skal spilleren opleve fejl i følgende komponenter: Skærm, computer, router, LolClient.exe, LeagueofLegends.exe, mus eller tastatur.
§44 – Dispensation kan søges ved tekniske problemer, såsom server nedbrud m.m.

Rapportering af resultat

§45 Når kampen er færdig rapporteres resultatet automatisk via til toornament hvis tournament codes er brugt.
Snyd
§46 Ingen former for snyd tolereres, som gælder lige fra at DDOS modstanderen til at bruge scripts eller lignende tredjepartsprogrammer der giver en fordel over modstanderen.

Straffe

§47 eSport.dks Turneringsadmins kan udstede følgende straffe men er ikke begrænset til disse nævnte straffe i Stk.1. Alle straffe bliver vurderet individuelt, og kan blive givet til spillere og holdet samlet. 

                Stk. 1 Former for straffe der kan gives ud:

Reprimande
Advarsel
Taberdømt
Diskvalifikation
Udelukkelse
Ban
Reducering af præmiepenge

                Stk. 2 Ved diskvalificering vil præmier eller anden form for gevinst vundet fra en given turnering, ikke blive udleveret/udbetalt.

                Stk. 3 Hvis en spiller eller hold har fået 3 advarsler vil spilleren eller holdet blive diskvalificeret for turneringen. Straffen kan blive forhøjet afhængig af sagen.

§48 eSport.dk er ikke forpligtet til at opretholde bans givet af andre samarbejdspartnere, og forbeholder sig retten til at lave sin egen vurdering af sagen.

§49 Alle bans og regler gælder også for eSport.dks samarbejdspartnere.

  • Forside
  • Brugerbetingelser

2020 © eSport.dk

All Rights Reserved

Tags

  • Nyheder
  • Artikler

Log ind

Nulstil password?
Opret bruger

Partners

  • partner1
  • partner2