I dag åbner vi op for tilmeldinger til den 8. sæson af EDU Cup. I turneringen kan skoler og uddannelsesinstutioner samle hold af fem spillere, der kan dyste i spiltitlerne CS:GO og League of Legends.

 

Tilmelding løber helt frem til 24. januar, men skynd dig alligevel med at få samlet dit hold og melde jer til.

Vi påbegynder EDU Cup d. 5. april, og turneringen vil slutte senest d. 18. marts.

 

Vi har for god ordens skyld samlet alle informationer om turneringen i denne artikel. Her kan du læse mere om turneringens struktur, vigtige datoer, og hvordan I rent praktisk tilmelder jer EDU Cup.

 

Husk, Alle skoler der deltager i en af EDU Cuppen's turneringer og som udbyder en esportslinje, kan søge om at blive udvalgt som værtsskole. Af EDU Cups live finaleevent. 

Den skole som vælges skal sammen med esport.dk, stå for at arrangere og afholde finaleeventet. 

Når vi har modtaget skolernes ansøgninger, vil vi afholde en afstemning for at afgøre, hvilken skole der skal afholde finaleeventet.
Deadline for ansøgning er d. 9. oktober

Finaleeventet skal foregå d. 21. Marts. For at blive betragtet som værtsskole er der en række krav, som værtsskolen skal opfylde. Disse krav har vi opgivet nedenunder.

_____________________________________________________________________________________________________________________

Krav til værtsskolen

Da vi både skal afholde finalerne i CS:GO og League of Legends, skal der være rigeligt med plads til alle spillere, gæster, udstyr mm. Derudover er der en række krav, som skolen skal kunne opfylde, før skolen kan blive betragtet som kandidat til at afholde finaleeventet.

 

Alle krav er beskrevet herunder:

  • Værtsskolen skal have en sal eller hal (fx en gymnastiksal eller sportshal), hvor der er nok plads til at kunne afholde finaleeventet. Her medtænker vi altså plads til gæster, spillere, teknisk udstyr, computere, borde, stole mm.
  • Værtsskolen skal have 10 computere med både LoL og CS:GO installeret. Disse computere bruger vi til finalerne.
  • Værtsskolen skal derudover stille 2 ekstra computere til rådighed til vores administratorer. Disse computere skal også fungere som backup, hvis en af spillernes computere får problemer. Disse to ekstra computere skal derfor også have installeret LoL og CS:GO.
  • Værtsskolen skal betale for mad og forplejning til eventets finalehold og admins.
  • Finalen skal afholdes d. 7. december.

Ønsker du at tilmelde din skole som vært til EDU Cup finaleeventet, skal du sende en mail til: edu@slap.dk.

Vi vil derefter vurder alle indkomne ansøgninger, og afgøre hvilke der sendes videre til afstemningen om at afholde finaleeventet for EDU Cuppen.

ESPORT.DK er med hele vejen
Fra esport.dk sender vi vores team afsted til hver finale:

  • Turneringsfolk til afvikling
  • Servere
  • OB Vogn som sikrer livestream produktion
  • Castere og pr folk

 

 


Struktur

Ligesom i sidste sæson vil vi i denne turneringen have følgende struktur: Turneringen begynder først med et gruppespil, og derefter går vi over i et Main playoffs og et B-playoffs.

Gruppespillet kommer til at foregå med grupper af 4 hold, som spiller single round-robin (alle mod alle én gang) i form af BO1-kampe.

Top 2-hold fra hver gruppe går videre til Main Playoffs.

3. og 4. pladsen fra hver gruppe fortsætter i B-playoffs.

Både Main og B-playoffs bliver afviklet som single elimination (knald eller fald-kampe) med BO3 kampe.

 


BASALE INFORMATIONER

  • Tilmeldingen er åbent NU.
  • Tilmeldingsfrist er fredag den 24. januar kl.22.00.
  • Spilledag er onsdage hver uge kl. 19.00 med start fra den 5. februar.
  • Spilledagen er vejledende og kan rykkes senest 48 timer før kampdagen i samarbejde med admins og modstanderholdet (se regelsættet).
  • Kun kampe, som spilles onsdag kl.19.00, kan blive streamet. Flytter I jeres kamp, mister I derfor muligheden for at den bliver streamet.
  • Tilmeldingen koster 375kr. per hold. Samme uddannelsessted kan godt tilmelde flere hold.
  • Turneringen vil blive afholdt som non-BYOS, hvilket vil sige, at vi levere servers.
  • Alle kampe i gruppespillet afvikles som bedst-af-én (BO1).
  • Hold kan bestå af maks. 7 spillere (hvert uddannelsessted må dog gerne tilmelde flere hold).
  • Hver spiller kan kun spille med på ét hold.
  • Når vi åbner op for transfervinduet, vil det være muligt at udskifte spillere. Det kræves dog, at minimum 50% fra det oprindelige hold stadig deltager. Udover transferperioden er det IKKE muligt at ændre i sit line-up.
  • Admins kan kontaktes gennem vores EDU Cup Discord server her. For at få hjælp skal man oprette en ticket ved at skrive "-new" i #admin-support og derefter beskrive, hvad man ønsker hjælp med.

Alle datoer

Tilmelding: 6. januar - 24. januar kl.22.00
Offentliggørelse af grupper og kampprogram: Januar d. 29
Første kampdag: Februar d. 5
Transfervindue: Marts d. 2 - d. 6
Pause: Februar d. 15 - 23
Sidste dag for gruppespil: Marts d. 4
Sidste dag for semifinalekampe: Marts d. 11
Sidste dag for Finalekampe: Marts d. 18
Finaler: Senest marts 18.

 


**********************************************************

TILMELDING

HUSK at indkludere skolnes navn i holdnavnet. Enten som forkortelse eller fulde navn. Skriv fx Femmøller.RED.

Tilmeldingen for begge turneringer foregår på følgende måde:

Step 1 - Opret hold

Først skal du oprette et hold og invitere dine teammates. Se en guide her.

Step 2 - SteamID64 / summoner name

Dernæst skal alle spillere være logget ind med deres steam profiler på hjemmesiden.
For LOL skal de angive summoner name

Step 3 - Start tilmelding

Når alle på holdet har logget ind med deres steam profiler er det tid til at tilmelde holdet turneringen.

Dette gøres under "TURNERINGER" ude til højre som det kan ses på nedenstående billede.

Step 4 - Vigtige informationer

Herefter skal en række vigtig informationer læses, før man komme videre til tilmeldingen af sit hold:

  • Tilmeldingsprisen til turneringen er 375 DKK per hold.
  • HUSK at holdet SKAL inkludere skolens navn i holdnavnet.
  • Du skal tilmelde 5 spillere, samt op til 4 reserve spillere.
  • Du kan tilmelde et ubegrænset antal ikke-spillende kontaktpersoner.
  • Mindst 2 af de tilmeldte spillere skal være kontaktpersoner.
  • Alle tilmeldte spillere skal have verificeret deres SteamID på deres profil.
  • Steam-profiler skal være offentlige, indtil tilmeldingen er godkendt.
  • Steam-profiler skal have "spildetaljer" sat til offentlig, indtil tilmeldingen er godkendt.
  • Tilmeldingen er først endelig, når admins har godkendt jeres hold, og tilmeldingsprisen er betalt.
  • Betaling skal først ske, efter admins har godkendt jeres hold. I vil modtage betalingsinformation på mail herefter.

Step 5 - Sæt holdet

Når du er indforstået med ovenstående informationer og trykker dig videre, kommer du frem til følgende:

Her kan du se alle de spillere, som er tilknyttet dit hold til højre, og hvem af dem du har tilføjet til turneringen til venstre.

For at vælge en spiller, klikker du på navnet i den højre boks og trykker "Tilføj som spiller", "Tilføj som reserve" eller "Tilføj som kontaktperson" alt efter, hvad den pågældende spiller har af rolle på holdet.

Herefter vil navnet komme over i den venstre kolonne og være en del af det line-up, som skal deltage i turneringen på vegne af holdet.

Der skal være 5 spillere og min. 2 kontaktpersoner på holdet, før I kan tilmelde jer.

Step 6 - Afvent godkendelse

Når du har tilmeldt holdet, vil du modtage en mail om, at vi har modtaget jeres tilmelding. Dernæst vil en turneringsadministrator hurtigst muligt kigge jeres tilmelding igennem og enten godkende den eller afvise den. 

Hvis I bliver afvist, vil I blive kontakt på mail og blive forklaret, hvad der mangler, før I kan blive godkendt. Men check gerne jeres tilmelding her på siden dagligt. Og huskt at checke spam for mails.

Step 7 - Betaling

Når I er godkendt, vil I få en mail med et betalingslink.

Der vil åbne et nyt vindue, hvor I skal indtaste jeres betalingsinformationer, og derefter kan I gennemføre betalingen.

Når vi har modtaget jeres betaling, bliver jeres hold godkendt, og I vil få en bekræftelse på mail.

Step 8 - Når tilmeldingen lukker

Når tilmeldingen lukker, vil I få tilsendt en mail med et link til at skrive jeres hold op på turneringssystemet Toornament.
Dette skal gøres hurtigst muligt, da det er her, I skal melde resultater ind, følge med i stillingen m.v.


Præmier

Vinder af EDU Cup CS:GO Main: 1 guld pokal + 5 guldmedaljer. 

Vinder af EDU Cup CS:GO B: 1 Lille guld pokal

Vinder af EDU Cup LoL: 1 guld pokal + 5 guldmedaljer.

Vinder af EDU Cup LoL B: 1 Lille guld pokal


Login
 Glemt password?
Registrer