Danish Rocket League Series #2

Så sker det! Danish Rocket League Series er tilbage!

Vi her hos esport.dk stolte over at kunne præsentere til jer den nye sæson af DRLS under ny administration.

Vi vil starte med at give et shoutout til Chesse som kørte den første sæson af DRLS meget på egen hånd og gjorde det tydeligt for os der er et stærkt dansk Rocket League community der er interesseret i at spille Rocket League på Divisions niveau som du spiller fodbold, håndbold, osv. på samme maner.

Det bliver sat op lidt lige som den første sæson, men alle tidligere deltager inkludere de nye vil få ny seeding og placering i forhold til divisioner. Det vil sige at trods i har spillet promotion playoff vil der ikke være oprykning for jer. I vil blive placeret i den division egnet for jeres niveau.

Tilmeldingen åbner d. 8 December til og med 30. December med start den 15. Januar 2020!

STRUKTUR
  • Liga format med divisions spil i 7 uger efterfulgt af 3 ugers mesterskab samt et Promotionspil.
  • Turneringen vil være tilgængelig for alle platformer (PC, PlayStation eller andet).
  • 8 hold i hver division
  • En BO5 kamp om ugen til alle
  • Vejledende kamptidspunkt er Onsdag og Torsdag kl 20.00. (kan flyttes til anden dag/tidspunkt)
  • Efter divisions spil vil der være et 3 ugers mesterskab spil. Her vil top 6 holdene fra division 1 deltage.
  • Promotionspil vil blive spillet som Double Elimination. Her vil de deltagende hold altså top 1 og 2 fra nedre division dyste mod 7. og 8. pladsen fra den øvre division om de skal rykke op eller ned.
GENEREL KOMMUNIKATION

TICKET SYSTEM PÅ DISCORD
Discord vil der være mulighed for at få hjælp fra en turneringsadmin. Dette gøres ved at man går ind i tekstkanalen #admin-support og trykker på brevsymbolet. Herefter skal man skrive en detaljeret beskrivelse af, hvad problemet drejer sig om, og så vil en af vores admins afhjælpe problemet så hurtigt som muligt.

BASICS
  • Det er gratis at deltage i turneringen.
  • Husk at gemme screenshot af kampresultater.
  • Kampene afvikles som BO5 i Liga spil og BO7 i mesterskabs- og promotion spil.
  • Et hold består af minimum 3 faste spillere og mulighed for 2 standin samt en coach.
  • Vejledende kamptidspunkt er kl. 20.00 Onsdag og Torsdag (Der spilles en kamp om ugen)
  • Kampe kan flyttes til alle ugens dage, dog skal reglerne opfyldes omkring dette.
  • Standins kan altid meldes til senere i turneringen via vores Discord, det skalt blot gøres indenfor 24 timer af kampstart. 
  • Spillere kan kun fjernes fra ens roster i transfervinduet.
DATOER
  • Tilmelding: Åben i perioden 8. december. kl.24.00 - 30 december. kl. 22.00
  • Offentliggørelse af grupperne og kampprogram: 8. januar 2020
  • Division spil: 15. januar – 12. marts. 2020
  • Pause: 15. februar – 23. februar 2020 (efterårsferie).
  • Transfervindue: 13. Marts - 15. Marts 2020
  • Offentliggørelse af playoffs kampprogram: Hurtigst muligt efter d. 12. Marts 2020.
  • Playoffs: 18. Marts – 4. april. 2020
  • Finale: d. 1 april 2020.
  • Mulighed for live event: ?
TILMELDING

Step 1 - Opret hold

Først skal du oprette et hold og invitere dine teammates. Se en guide her.

Step 2 - SteamID64

Dernæst skal alle spillere være logget ind med deres steam profiler på hjemmesiden.

Step 3 - Start tilmelding

Når alle på holdet har logget ind med deres steam profiler, er det tid til at tilmelde holdet til turneringen.

Dette gøres under "TURNERINGER" ude til højre, som det kan ses på nedenstående billede. Her vil I kunne se "Danish Rocket League Series #2"

Step 4 - Vigtige informationer

Herefter skal en række vigtig informationer læses før man komme videre til tilmeldingen af sit hold:

  • Du skal tilmelde 3 spillere med samt op til 2 reserve spillere og coach som ikke-spillende kontaktperson
  • Mindst 2 af de tilmeldte spillere skal være kontaktpersoner.
  • Alle tilmeldte spillere skal have verificeret deres SteamID på deres profil.
  • Steam profiler skal være offentlige indtil tilmeldingen er godkendt.
  • Steam profiler skal have "spildetaljer" sat til offentlig indtil tilmelding er godkendt.
  • Tilmeldingen er først endelig, når admins har godkendt jeres hold.
  • Tilmeldingsfristen er fredag d. 30. December kl. 22:00.

Step 5 - Sæt holdet

Når du er indforstået med ovenstående informationer og trykker dig videre kommet du frem til følgende:

Her kan du se alle de spillere som er tilknyttet dit hold til højre og hvem af dem du har tilføjet til turneringen til venstre.

For at vælge en spiller klikker du på navnet i den højre boks og trykker "Tilføj som spiller", "Tilføj som reserve" eller "Tilføj som kontaktperson" alt efter hvad den pågældende spiller skal være på holdet.

Herefter vil navnet komme over i den venstre kolonne og være en del af det line-up, som skal deltage i turneringen på vegne af holdet.

Der skal være 3 spillere og min. 2 kontaktpersoner på holdet før man kan tilmelde det.

Step 6 - Afvent godkendelse

Når du har tilmeldt holdet vil du modtage en mail om at vi har modtaget jeres tilmelding. Dernæst vil en turnerings administrator hurtigst muligt kigge jeres tilmelding igennem og enten godkende den eller afvise den. 

Hvis I bliver afvist, vil I blive kontaktet på mail og få forklaret hvad der mangler, for at I kan blive godkendt.

Step 7 - Når tilmeldingen lukker

Når tilmeldingen lukker vil I få tilsendt en mail med et link, hvor I skal skrive jeres hold op på turnerings systemet, Toornament.
Dette skal gøres hurtigst muligt da det er her I skal melde resultater ind, følge med i stillingen m.v.

STREAM
  • Semifinalen og finalen bliver streamet og dermed må ikke streames fra andre end godkendte kilder hos admins
  • Liga- og Promotionspil samt kvartfinaler til mesterskabsspil må gerne streames af andre.
  • Vi stiller krav til at streameren og andre på streamen udviser god sportsånd og respekt for modstanderen.
REGLER

Regler bør læses før kampstart af turneringen. Når et hold tilmelder sig turneringen acceptere de automatisk vores regelsæt.

DISCORD

Vores discord vil være det primærte sted at finde oplysning omkring turneringen før, undervejs og efter. Det er også her du vil kunne få hjælp af en turneringsadmin. Link til Discorden er her.


Login
 Glemt password?
Registrer