DEN BLÅ CS:GO LIGA #12 - Tilmelding

Vi er nu klar med tilmeldingen til sæson 12 af Den Blå CS:GO Liga!

Ændringer til den nye sæson

Struktur

Efter en test sæson og efterfølgende evaluering er vi klar med en ny struktur til den 12. udgave af den Blå CS:GO Liga.

Der vil være plads til 64 hold.

Vi kommer til at have 8 hold i hver division. Disse 8 hold deles op i 2 grupper af 4.

Gruppespillet spilles som double-robin med bedst-af-én kampe (BO1). Dvs. at alle møder hinanden to gange.

Top 2 fra hver af disse to grupper går videre til semifinaler og sidenhen en finale som alle spilles som bedst-af-tre (BO3).

3. og 4. pladsen i grupperne mødes i et B playoffs som ligeledes spilles som semfinaler og finale i BO3 format.

Dermed vil hvert hold have 2 kampe hver uge (hvis de ikke rykkes), kampe tirsdag og torsdag kl 20:00.


Finale

Som noget nyt har vi i år koblet en finale event oven på ligaens division 1.

Finalen i division 1 vil derfor blive afviklet på LAN. Mere om dette så snart de endelige datoer og lokation falder på plads. Det bliver dog højst sandsynligt i København finalen bliver afviklet.


Proces for liga forløbet

Placering

  • Da sæson #11 var en test sæson med begrænset pladser er det holdene fra sæson #10 der har krav på deres respektive pladser. Alle hold fra sidste sæson (11) vil derfor ikke beholde deres plads i en given division.
  • De 2 øverste i hver division rykker op, dog er division 1 undtaget. De 2 bedst placerede hold i division 1, vil forblive i division 1.
  • De 2 nederste i en division rykker ned.
  • Rykker man hverken op eller ned fra sin division, vil man forblive i divisionen.
  • Kravet for at kunne beholde sin plads eller rykke op/ned er, at mindst 3 spillere fra det lineup som man spillede sæson 10 færdig med, stadig spiller på holdet.

Har man deltaget i sidste sæson, skal man melde sig til igen og betale deltagergebyret igen for at være med i den nye sæson.

  • Når tilmeldingsfristen er udløbet, vil admins tage et kig på alle de tilmeldte hold og derefter placere dem i de enkelte divisioner.
  • Herefter vil divisionerne blive lagt ud, og man vil have mulighed for at indsende argumentation og dokumentation på tidligere resultater m.v. for at rykke en division op.
  • Er admins i tvivl om placeringen, vil der blive lavet enkelte kampe mod hold som allerede er placeret.
  • Til sidst vil der blive udgivet endelige divisioner og kampprogram.

Datoer for 12. sæson

Datoerne for 12. sæson af Den Blå CS:GO Liga er som følger:

  • Tilmelding: 19. august til 2. september kl.22.00
  • Første divisioner: 6. september
  • Endelige divisioner: 9. september
  • Liga start: 17. september
  • Planlagt dato for sidste kamp i gruppespillet: 3. oktober 
  • Planlagt dato for semifinale senest: 8. oktober 
  • Planlagt dato for finale senest: 15. oktober. (på nær div 1)
  • Live event muligheder: 12./13. oktober eller 19./20. oktober eller 26./27. oktober.

Tilmelding

Step 1 - Opret hold

Først skal du oprette et hold og invitere dine teammates. Se en guide her.

Step 2 - SteamID64

Dernæst skal alle spillere være logget ind med deres steam profiler på hjemmesiden.

Step 3 - Start tilmelding

Når alle på holdet har logget ind med deres steam profiler er det tid til at tilmelde holdet turneringen.

Dette gøres under "TURNERINGER" ude til højre som det kan ses på nedenstående billede.

Step 4 - Vigtige informationer

Herefter skal en række vigtig informationer læses før man komme videre til tilmeldingen af sit hold:

  • Tilmeldingsprisen til turneringen er 375 DKK.
  • Du skal tilmelde 5 spillere, samt op til 2 reserve spillere.
  • Du kan tilmelde et ubegrænset antal ikke-spillende kontaktpersoner.
  • Mindst 2 af de tilmeldte spillere skal være kontaktpersoner.
  • Alle tilmeldte spillere skal have verificeret deres SteamID på deres profil.
  • Steam profiler skal være offentlige indtil tilmeldingen er godkendt.
  • Steam profiler skal have "spildetaljer" sat til offentlig indtil tilmelding er godkendt.
  • Tilmeldingen er først endelig når admins har godkendt jeres hold, og tilmeldingsprisen er betalt.
  • Betaling skal først ske efter admins har godkendt jeres hold. I vil modtage betalingsinformation på mail herefter.
  • Tilmeldingsfristen er mandag d. 2. september 2019 kl. 22:00.

Step 5 - Sæt holdet

Når du er indforstået med ovenstående informationer og trykker dig videre kommet du frem til følgende:

Her kan du se alle de spillere som er tilknyttet dit hold til højre og hvem af dem du har tilføjet til turneringen til venstre.

For at vælge en spiller klikker du på navnet i den højre boks og trykker "Tilføj som spiller", "Tilføj som reserve" eller "Tilføj som kontaktperson" alt efter hvad den pågældende spiller være på holdet.

Herefter vil navnet komme over i den venstre kolonne og været en del af det line-up som skal deltage i turneringen på vegne af holdet.

Der skal være 5 spillere og min. 2 kontaktpersoner på holdet før man kan tilmelde det.

Step 6 - Afvent godkendelse

Når du har tilmeldt holdet vil du modtage en mail om at vi har modtaget jeres tilmelding. Dernæst vil en turnerings administrator hurtigst muligt kigge jeres tilmelding igennem og enten godkende den eller afvise den. 

Hvis I bliver afvist vil I blive kontakt på mail og blive forklaret hvad der mangler for at I kan blive godkendt.

Step 7 - Betaling

Når I er godkendt vil I få en mail med et betalingslink.

Der vil åbne et nyt vindue hvor I skal indtaste jeres betalings information og derefter gennemfører betalingen.

Når vi har modtaget jeres betaling bliver jeres hold godkendt og I vil få en bekræftelse på mail.

Step 8 - Når tilmeldingen lukker

Når tilmeldingen lukker vil I få tilsendt en mail med et link til at skrive jeres hold op på turnerings systemet Toornament.
Dette skal gøres hurtigst muligt da det er her I skal melde resultater ind, følge med i stillingen m.v.


Livestream produktion

  • Alle kampe som ikke bliver rykket fra deres vejledende tidspunkt (tirsdag/torsdag kl.20.00) er med i en afstemning på vores Facebook side.
  • Alle kampe vil blive skrevet i et opslag på vores Facebook side og alle vil få et nummer. Hver person har én stemme og man afgiver sin stemme ved at skrive nummeret på den kamp man vil stemme på i kommentarfeltet på opslaget. Hvis man stemmer flere gange vil ingen af ens stemmer blive talt med.
  • Afstemningen vil starte på kampdage kl.12 og vil slutte kl.17.
  • Dette giver stadig mulighed for at rykke kampene, men så vil de ikke blive medtaget i lodtrækningen. Dette gælder også Division 1.
  • Det vil kun være muligt at få maks. 2 kampe streamet for at så mange hold har mulighed for at få stream kamp.

Ønsker man selv at livestreame sine kampe i andre divisioner end division 1, kan man læse mere omkring dette i vores regelsæt her.

Vi glæder os til at se en masse fede kampe!

Alt livestream bliver vist på https://www.twitch.tv/esport 


Præmier

Samlet set fordeles 33.000 kr. 

- Division 1 - 
12.000kr.
1. plads = 8.000kr.
2. plads = 3.500kr. 
Vinder af Playoffs B = 500kr.

- Division 2 - 
7.500kr.
1. plads = 5.000kr.
2. plads = 2.000kr. 
Vinder af Playoffs B = 500kr.

- Division 3 - 
3.500kr.
1. plads = 2.000kr.
2. plads = 1.000kr. 
Vinder af Playoffs B = 500kr.

- Division 4 - 
2.500kr.
1. plads = 1.250kr.
2. plads = 750kr. 
Vinder af Playoffs B = 500kr.

- Division 5 - 
1.875kr.
1. plads = 1.000kr.
2. plads = 500kr. 
Vinder af Playoffs B = 375kr.

- Division 6 - 
1.875kr.
1. plads = 1.000kr.
2. plads = 500kr. 
Vinder af Playoffs B = 375kr.

- Division 7 - 
1.875kr.
1. plads = 1.000kr.
2. plads = 500kr.
Vinder af Playoffs B = 375kr.

- Division 8 - 
1.875kr.
1. plads = 1.000kr.
2. plads = 500kr.
Vinder af Playoffs B = 375kr.


Login
 Glemt password?
Registrer