FirmaCS #6 - Tilmelding

Så er vi klar på en ny sæson!
I får her en samlet oversigt over informationerne til 6. sæson af FirmaCS!
Vi glæder os til at komme i gang!

Generelt

Samme ticket system på Discord

På discord kører vi stadig det samme ticket system som vi brugte i sidste sæson. Hvis man kontakter os på Discord, skal man oprette en ticket under vores #admin-support tekstkanal ved at skrive “-new”. Herefter skal man skrive en detaljeret beskrivelse af, hvad problemet drejer sig om, og så vil en af vores admins afhjælpe problemet så hurtigt som muligt.

Stadig afstemninger omkring streaming af kampe.

Vi vil igen afholde afstemninger omkring streaming af kampe.

Denne gang gør vi det dog en smule anderledes. Ligesom sidst bliver det dog kun de kampe som spilles kl. 19.00 som kommer med i afstemningen, da vores streamhold ellers kunne sidde og vente timer på en kamp.

Til gengæld kommer hver stemme nu til at tælle som et lod i en tilfældig lodtrækning. Jo flere stemmer man har, jo større chance for at ens kamp bliver udtrukket. 

Dette er for at give de mindre virksomheder en chance for at blive vist og samtidig mindske chancen for at vi viser det samme hold flere gange bare fordi at de er størst.

Vi håber at I vil tage godt imod det nye system og give os feedback undervejs.

Præmiepulje med 15.000kr.!

Vi er klar med kontante præmier til vores vindere! Læs mere længere nede i nyheden.


Struktur

Som altid vil alle kampe blive afviklet som BO3.

Turneringen vil bestå af et gruppespil efterfulgt af playoffs.

Gruppespillet vil blive afviklet som singe round-robin grupper af 8 - kan variere alt efter antal tilmeldte hold. 
Dvs. at alle spiller mod alle én gang.

Herfra vil de 2 bedste fra hver gruppe gå videre til playoffs.

3. og 4. pladsen kommer i B-playoffs.

Både playoffs og B-turneringen vil blive afviklet som en single elimination bracket - altså knald eller fald kampe.

5-8. bliver inviteret til en dags cups som vi blive afviklet samtidig med playoffs.


BASALE INFORMATIONER

  • Tilmeldingen er åbent NU.
  • Vi stiller server til rådighed til alle kampene.
  • Tilmeldingsfristen er fredag 6. september kl. 22.00.
  • Tilmeldingen koster 375kr. pr hold.
  • Husk at optage in-eye (PoV demo) fra ALLE jeres kampe.
  • Kampene afvikles som Best Of Three (BO3)
  • Et hold består af 5 faste spillere + evt. 2 standins.
  • Vejledende kamptidspunkt er kl.19.00 mandag og onsdag (man spiller kun én kamp om ugen, enten mandag eller onsdag).
  • Standins kan altid meldes til senere i turneringen via vores Discord.
  • Strukturen vil være single round-robin gruppespil + single elimination playoffs.

Datoer

  • Tilmelding: 16. august kl.12.00 til 6. september kl.22.00.

  • Offentliggørelse af grupperne og kampprogram: 9. september.

  • Gruppespil: 16. september – 6. november.

  • Transfervindue: 11. oktober – 13. oktober.

  • Pause: 14. oktober – 20. oktober (grundet efterårsferie).

  • Offentliggørelse af playoffs kampprogram: Hurtigst muligt efter d. 6. november.

  • Playoffs: 11. november – 7. december.

  • Finale: d. 28. december. Main og b-finale.


Tilmelding

Step 1 - Opret hold

Først skal du oprette et hold og invitere dine teammates. Se en guide her.

Step 2 - SteamID64

Dernæst skal alle spillere være logget ind med deres steam profiler på hjemmesiden.

Step 3 - Start tilmelding

Når alle på holdet har logget ind med deres steam profiler, er det tid til at tilmelde holdet til turneringen.

Dette gøres under "TURNERINGER" ude til højre, som det kan ses på nedenstående billede. Her vil I kunne se "FirmaCS #5".

Step 4 - Vigtige informationer

Herefter skal en række vigtig informationer læses før man komme videre til tilmeldingen af sit hold:

  • Tilmeldingsprisen til turneringen er 375 DKK. - I vil modtage en kvittering på mail.
  • Du skal tilmelde 5 spillere, samt op til 2 reserve spillere.
  • Du kan tilmelde et ubegrænset antal ikke-spillende kontaktpersoner.
  • Mindst 2 af de tilmeldte spillere skal være kontaktpersoner.
  • Alle tilmeldte spillere skal have verificeret deres SteamID på deres profil.
  • Steam profiler skal være offentlige indtil tilmeldingen er godkendt.
  • Steam profiler skal have "spildetaljer" sat til offentlig indtil tilmelding er godkendt.
  • Tilmeldingen er først endelig, når admins har godkendt jeres hold, og tilmeldingsprisen er betalt.
  • Betaling skal først ske efter admins har godkendt jeres hold. I vil modtage betalingsinformation på mail herefter.
  • Tilmeldingsfristen er fredag d. 6. september kl. 22:00.

Step 5 - Sæt holdet

Når du er indforstået med ovenstående informationer og trykker dig videre kommet du frem til følgende:

Her kan du se alle de spillere som er tilknyttet dit hold til højre og hvem af dem du har tilføjet til turneringen til venstre.

For at vælge en spiller klikker du på navnet i den højre boks og trykker "Tilføj som spiller", "Tilføj som reserve" eller "Tilføj som kontaktperson" alt efter hvad den pågældende spiller skal være på holdet.

Herefter vil navnet komme over i den venstre kolonne og være en del af det line-up, som skal deltage i turneringen på vegne af holdet.

Der skal være 5 spillere og min. 2 kontaktpersoner på holdet før man kan tilmelde det.

Step 6 - Afvent godkendelse

Når du har tilmeldt holdet vil du modtage en mail om at vi har modtaget jeres tilmelding. Dernæst vil en turnerings administrator hurtigst muligt kigge jeres tilmelding igennem og enten godkende den eller afvise den. 

Hvis I bliver afvist, vil I blive kontaktet på mail og få forklaret hvad der mangler, for at I kan blive godkendt.

Step 7 - Betaling

Når I er godkendt, vil I få en mail med et betalingslink.

Der vil åbne et nyt vindue hvor I skal indtaste jeres betalings information og derefter gennemføre betalingen.

Når vi har modtaget jeres betaling bliver jeres hold godkendt og I vil få en bekræftelse på mail.

Step 8 - Når tilmeldingen lukker

Når tilmeldingen lukker vil I få tilsendt en mail med et link, hvor I skal skrive jeres hold op på turnerings systemet, Toornament.
Dette skal gøres hurtigst muligt da det er her I skal melde resultater ind, følge med i stillingen m.v.


Regler

Reglerne til turneringen er de samme som gælder til andre CS:GO turneringer. Specielle ekstra regler for FirmaCS kan findes i bunden under paragraf 5.3. Har man spørgsmål til regelsættet eller lignende kan der rettes henvendelse til vores turnerings administratorer på firmacs@slap.dk med emnet ”Regler”.

Veto – Hvordan gør man?

Veto kommer til at foregå på serveren ligesom i sidste sæson. I vælger dog selv hvilket map serveren skal skifte til først. Når I er blevet enige om hvilke maps I skal spille, bruger begge hold kommandoen "!map" for at få serveren til at skifte. Skal der spilles Mirage skriver I f.eks. “!map de_mirage” i chatten. Samme gøres ved næste map.


Discord

Til turneringen bruger vi samme Discord server som sidst. Denne kan findes her: https://discord.gg/HpT5krN
For dem som bruger Slack på deres arbejdsplads vi Discord se relativt bekendt ud. Det er et kommunikationsprogram, hvor man kan både skrive og snakke sammen. Det er gratis at oprette en bruger og programmet kan køre en i browser.


Spilledage og flytning af kampe

Ligesom i sidste sæson kan man flytte sin kamp til om lørdagen hvis nødvendigt – selvfølgelig i samarbejde med sin modstander og admins.

Vejledende kamptidspunkt er kl. 19.00 mandag og onsdag (man spiller kun én kamp om ugen, enten mandag eller onsdag).

Mandag og onsdage kan kampstart flyttes til at være et sted mellem kl. 18.00 og kl. 21.00.

Lørdag kan kampstart være mellem kl. 17.00 og kl. 21.00.

For at komme i kontakt med sin modstander om at flytte en kamp, skal man sende en mail til modstanderen. Når sæsonen starter vil der blive udsendt et dokument med emails til deltagerne så alle kan komme i kontakt med hinanden den vej igennem.


Streaming

Som i de andre sæsoner af FirmaCS vil der blive streamet kampe. 

Fremover bliver det dog på eSport.dks kanal https://www.twitch.tv/esport.

Samtidig vil der endnu en gang være afstemninger på Facebook om hvilken kamp der skal streames.


Finale

Finalen til dette års FirmaCS blivet afviklet til et endnu ikke offentliggjort event d. 28. december i København.
Her vil både B og A finalen blive afviklet.


Præmier

Præmierne til denne sæson vil være følgende:

1. pladsen: 10.000kr.

2. pladsen: 5.000kr.

B-turneringen: Pokal


Login
 Glemt password?
Registrer